2012. ápr. 8.

Felettem ki ítél, álljon elém!


Felettem ki ítél, álljon elém! Az elítéltet én szabadon engedtem. 
A holtat én életre támasztottam. Az eltemetettet én feltámasztottam. 
Ki mond ellent nekem? 
Én vagyok - mondja - Krisztus, én, aki leromboltam a halált, én győztem az ellenségen. 
Az alvilágot megvertem, megkötöztem az erőst, és felragadtam az embert az ég fenségébe, én - mondja - a Felkent. 
Jöjjetek hát mind emberiség családjai, kiket megrontott a bűn, és vegyétek bűneitek bocsánatát! 
Mert én vagyok megbocsátásotok. 
Én vagyok üdvösségtek húsvétja. 
Én vagyok az értetek levágott Bárány. 
Én vagyok világosságotok. 
Én vagyok életetek. 
Én vagyok feltámadásotok. 
Én vagyok világosságotok. 
Én vagyok üdvösségetek. 
Én vagyok Királyotok. 
Én az ég fenségébe vezetlek titeket. 
Én az örök Atyát mutatom meg nektek. 
Én jobbom által feltámasztalak titeket. 

Meliton (Sardes szentéletű püspöke a II. sz.-ban, görög egyházi író): A húsvétról

Nincsenek megjegyzések: